Saturday, February 1, 2014

Izinkan aku wahai Allah

Bismillah . Alhamdulillah suka aku bila melihat gambar gambar hari pernikahan teman ku . Rasa seperti baru semalam kami bersama . Indah sungguh . Cepat masa berlalu

Walaupun aku tidak dapat menghadirkan diri tetapi doaku mengiringi .
Jujur , aku menangis di hari perkahwinanmu . Alhamdulillah , Allah pilih engkau untuk merasai apa yang aku rasa sebelum ini . Teringat lagi saat aku diijab qabulkan dengan suamiku . Ya allah

Sungguh , aku bersyukur dengan jodoh aku . Bahagia
Andai itu yang terbaik . Aku terima dengan hati terbuka

Dari hari itu sehingga hari ini , aku benar terjaga . Dari sekecil kecil hal sehingga sebesar besar perkara . Dia sentiasa ada

Sebak bila melihat wajahnya , dia sangat bersusah payah bangunkan Humaira Collection . Padahal itu pakaian untuk gadis , mana ada sangkut paut dengan dia . Harusnya aku yang uruskan segala .

Pernah sekali aku bertanya .

Kenapa awak susah susah ambil tahu pasal H.C ?

Kenapa awak tanya ?

Saya pelik , saya nampak awak bersungguh sungguh sangat padahal sepatutnya saya yang kena ambil tahu semua .

Siapa yang nak sangat buka butik H.C ?

Saya . Kenapa ?

So saya buat semua ini untuk awak , mana tahu saya boleh hadiahkan awak satu butik untuk ulang tahun perkahwinan kita nanti .

Dia memandang aku sambil tersenyum manis .

Allah , beruntungnya aku .

Butik . Humaira Collection masih baru , mungkin masih bukan rezeki kami lagi untuk memiliki butik sendiri . Pernah dulu aku nekad untuk terus buka butik , semua tempat kami jejak untuk mencari tapak . Tapi dia menghalang

Dia paksa aku untuk rasa jatuh bangun dalam perniagaan . Dia paksa aku untuk rasa sakit bila menanggung kerugian , dia pastikan aku ukir senyuman saat terima keuntungan . Ya allah  , dia begitu bermakna dan aku rasa segalanya  . Ini baru sikit , aku tahu

Memang , ummi abah tak salah untuk terima lamaran dia . Ummi abah memang inginkan aku merasa semua ini . Namun , hubungan yang kami bina masih baru . Banyak lagi onak duri yang pasti kami harungi , aku hanya berharap doa orang tua ku mengiringi .

Sekejap sahaja masa , sudah bulan dua .
Hanya berbaki dua bulan sahaja lagi untuk aku menamatkan latihan industri di sini . Permudah kan lah wahai Allah , permudahkan lah

Allah , izinkan aku  menulis lagi . Aku rindu

No comments:

Post a Comment