Wednesday, May 8, 2013

Salam sayang untuk kamu .

Bismillahirrahmanirrahim , dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang . Alhamdulillah , pena ku ini masih mampu  menari demi jihad dijalanNya . 

Aurat . Ya aurat

Nak berkongsi sedikit , 6 hb Mei 2013 Afaf ke sebuah mall di sekitar area sini . Hanya sekadar ingin meluangkan masa dengan adik kesayangan . Lama betul tak jalan bersama sejak afaf sibuk menuntut ilmu di Ipoh
Sementara cuti semester ni teringin juga makan kek , minum cool blog sama sama dengan mereka .

Sedang diri ini duduk menikmati Blackberry cheese cake di sebuah kedai roti dan kek .Mata ini terpandang sekumpulan remaja , dalam ligkungan 20 an gaya nya . MasyaAllah ,
tidak bertudung dengan mempamerkan rambut yang perang, berlengan pendek , berseluar ketat . Tatkala itu terdetik di hati ,

"Ya allah . Kau berikan lah mereka kesedaran , bukakan lah hati hati mereka ini untuk terima agamaMu , untuk patuh segala peraturanMu Ya Allah . Kasihani lah mereka , kerana ketika ini mereka adalah orang orang yang rugi maka kau titip kan lah hidayah buat mereka agar mereka tergolong dalam golongan yang beruntung . Amin "

Afaf mula sedar . Ya , aku dulu pun persis mereka . Gayaku , pakaianku . Sama seperti mereka .

Jika di beri peluang untuk kembali ke masa silam , aku tidak akan menjadikan aurat ku sebagai tatapan lelaki ajnabi .
Menangis air mata darah sekali pun masa itu tidak akan kembali .

" alah perempuan tu , pakai litup . Nampak saja baik , hakikatnya sama . Munafik "

Wahai manusia , berkata lah selagi kamu mampu . Selagi kamu bahagia , terus kan lah . Aku akan diam . Diam sediam diamnya  . Tidak perlu rasanya aku buka mulut seolah oleh ingin satu dunia tahu kisah cerita ku yang sebenar benarnya. Aku yakin Allah itu Maha tahu , Dia tidak akan meninggalkan hambaNya . Maka , tidak perlu aku mengeluh kepada orang yang salah kerana aku juga manusia biasa , seperti kamu . Selagi mana dia manusia selagi itu lah dia tak akan sempurna , pasti ada cacat celanya .

No comments:

Post a Comment