Thursday, March 7, 2013

Salam jumaat #

Bismillahirrahmanirrahim and salam to all my readers :')
Sekarang pukul 12:11 tengahari . Kaum adam tengah sibuk perkenakan baju melayu untuk solat jumaat . Bertambah macho bila kenakan songkok di kepala . Kalau ada yang rasa malas nak pergi masjid tu mohon anda recheck balik hati anda , mungkin perlu direnovate  :')

Jam 5:30 pagi tadi , kaki jejak tanah kelantan . Alhamdullillah , sampai juga aku . Harini pagi pagi lagi siap siap ikut ummi pergi restoran before nak pergi hospital . Sejak sejak berubah ni semua perlu jaga . Nak keluar rumah tu tercari cari baju yang sesuai untuk di pakai   , mana tak nya everybody knows aurat wanita adalah semua kecuali wajahnya dan kedua tapak tangan kan ? Jadi bila aku nak keluar , mesti tengok muka sendiri dalam cermin lama lama , bila nampak diri ni tak tutup aurat dengan baik . Hati rasa bersalah # alhamdulillah Allah sayang , makanya Dia titipkan rasa sebegitu. Aku sedar buat sesuatu perlu dengan niat , Bukan sebab boyfriend tunang atau trend fesyen semata mata :') Hanya kerana Allah , bila Allah dah suruh mesti ada hikmah di sebaliknya kan .



To start something yang new , ianya sukar maka perlu banyak bersabar .

 Okay back to the point , cakap pasal balik kelatey ni aku balik bukan suka suka , bukan sekadar melepaskan rindu pada ummi abah dan adik . Sejujurnya aku kurang sihat . Yaaa aku kurang sihat . Mudah rasa penat , pening dan yang menguat kan aku untuk balik bila aku mula nampak darah . Terkejut sebenarnya . Itu pun aku masih ambil masa yang agak lama untuk bagitahu ummi abah . Khuatir mereka akan risau . Tapi itu semua kan ujian :') hadapi dengan tenang . Bersyukur selagi mana masih lagi boleh menaip dalam belog sendiri # senyum sopan depan lappy .
Terbaca satu artikel seorang ustaz dalam page iluvislam , katanya " jangan pandang sakit itu sebagai penderaan dan jangan pula kita ni mudah berburuk sangka kepada Allah. Bahkan sebaiknya kesakitan atau musibah itu dipandang sebagai nikmat untuk Allah membersihkan diri kita daripada segala dosa "
Perlu kita ingat , Allah nak didik kita dengan bermacam macam cara . Bersabar lah wahai jiwa . Telan selagi boleh :')
Kadang kadang untuk menjadi tak okay tu okay juga sebab bila kita tak okay , kita akan kembali kepada Allah :) Walaupun perit , percaya lah . itu semua menjadikan kita kuat , bukan saja saja tau Tuhan nak bagi kita ujian , jadi beruntung lah kita:')

Okay aku tak akan take masa yang lama depan belog , too many assignment to complete even sedang mc, too many tasks dengan projek agama nya lagi # urut urut dahi . Semua too many je jadi enough for today's update . Ingat nak update simple sajee tapi alamak -__- 






 



No comments:

Post a Comment