Saturday, February 2, 2013

Marah .

Marah itu datangnya dari syaitan . Dulu bila aku marah aku pilih untuk mengamuk | Benda depan mata kalau boleh semua nak campak | Bila masuk bilik sengaja tutup pintu kuat kuat . Biar satu dunia tahu aku sedang marah | Ya , sangat marah . 
Tapi sekarang lain , aku lebih selesa kalau diam . Diam sediam diamnya | aku cuba tarik nafas panjang panjang sebab aku tahu marah itu bahaya | Kadang kadang marah itu boleh buat kita hilang orang yang kita sayang | Aku tak bersedia untuk itu . Sekarang aku dah mula faham apa yang jadi dengan aku | Semuanya ada hikmah . Ya , tentu ada hikmah | Bila aku dah tak tahan untuk diam . Aku pilih untuk keluar kan air mata | Juga dalam keadaan diam . 

Aku menulis sebab aku suka . Tiada niat untuk minta simpati | Langsung tiada niat . 
Sekarang aku faham kenapa kadang kadang ummi keras hati dengan abah # Sebab luka dia terlampau dalam . Sangat dalam | sujud yang menguatkan aku, sebab aku tahu setiap kali dahi aku sentuh sejadah | Tuhan dengar setiap rintihan hati aku | Tuhan tahu betapa sakit nya aku | Tuhan tahu sebenarnya aku masih ada kekuatan | ya , aku kuat . 



 syaitan itu . Jika kamu kalah, mereka bersorak gembira

2 Tahun lagi ? Tengok lah kalau saya masih sayang awak  . Oh okay
# aku tahu tanda Allah masih sayang adalah hadir seseorang untuk mengingat kan . 



No comments:

Post a Comment