Monday, February 11, 2013

Bicara # 2

Holaaa . Assalamualaikum dulu #fuh fuh sapu lappy . Wah dah berhabuk , rasa rasa baru je tinggal berapa hari . Haaa
Harini penat plus pening sangattt . Yeah | Tak terkataaa sungguh . Ikut kan hati tak nak langsung hadap mukabuku twitter and blog of course :') tapi nak buat macam mana | well , korang macam tak kenal akuuu . HAHA 

After asar tadi keluar pergi pantai . Dah lama betul tak pergi sana , last pergi rasaaaanya em em em # urut dahi | Tak nak ingat lah bila .
Ni semua idea angah . Dia yang beria iya nak pergi main air lah konon , Pui . Nak je aku cakap dekat ummi abah tak payah bayar bil air terus . Haaa pindah duduk tepi pantai tu ramai ramai . Kalau nak boleh ajak jiran sekali | Main air sama sama . Baru lah nampak macam satu geng kan kan kan ? 
Haaa . satu keluarga :') 

Dah dah . Bukan itu yang aku nak cerita . Haaa , mari sama sama masuk part ni :') 

Before pergi tadi lah kan aku pegang tudung labuh sambil pandang ummi | Em ummi , ateh nak pakai tudung ni boleh ? * sambil buat muka comel :') | hah ? awak ni betul ke nak pakai tudung ni ? | iyeee . # Tak nak bagi ummi banyak tanya aku terus pergi iron tudung tu . Along angah pandang sambil senyum senyum | double ewww 
Bukan aku tak tahu korang nak mengata lah tuuu . Alah afaf , biar kan biar kan sambil tarik nafas dalam dalam .
Masa dekat pantai ummi dengan angah cakap | bila awak dah pakai macam ni .
Perangai awak tu kena jaga | ramai orang akan judge based on attitude awak . Ingat tu 

Orite ummi angah :') InsyaAllah . 
Biar pun dalam hati aku ada macam macam rasa | Bimbang tak istiqamah . Tapi aku cuba buat macam tak ada apa apa . Tenang | Semuanya akan berjalan lancar .
  
Kalau ada pun manusia yang tak suka dengan aku | Dengan cara aku

bagi aku | aku tak kesah |bila kau hina aku kau keji aku kau kutuk aku | itu semua tidak mengapa
kalau kau rasa perbuatan itu yang boleh buat kau tepuk tangan gembira | buatlah
aku redha | dan aku maafkan semuanya sebab aku sedar aku ada Tuhan | ada ummi abah yang selalu nasihat aku | ada along angah yang bagi aku semangat | ada dua orang adik yang tingkat kan kesabaran aku | ada dia yang tolong tengok tengok kan aku | ada kawan kawan yang selalu ada dengan aku  # Ini sudah cukup bagi aku .  Bersyukur :') 



selamat malam semua :') Camon . Sebelum tidur baca doanya -__- 


   

No comments:

Post a Comment